Mina mål

När jag började kolla på häst så hade jag några mål som jag ville uppnå med hästen och jag hade satt upp en 2 års plan för mig och den blivande hästen. När jag väl köpte Ira så insåg jag att den planen aldrig skulle hålla för det jag hade tänkt var:
-Falsterbo amatour tour sommaren 2015
-Riders trophy hösten 2015
-Vintervila 
-Falsterbo ungdoms grand prix sommaren 2016
-Junior SM vintern 2016 
 
Så såg min plan ut innan jag köpte Ira men jag insåg snabbt att hon inte skulle vara redo för dom klasserna så snabbt för hon var helt omusklad och extremt smal när jag köpte henne. Vilket är väldigt synd för jag tror verkligen att om hon genom alla unghäst år hade ridids efter hur championaten går så skulle hon utan problem kunnat gå Falsterbo 7 års championat i sommar och då hade jag lätt satsat på det. 
 
Har inga stora tävlingsmål med henne för tillfället utan nu ser planen ut såhär:
-Kunna lasta henne utan problem.
-Få henne att inte stressa en massa i galoppen.
-Få henne att inte hoppa mer innan hindret än vad hon ska hoppa när hon väl ska hoppa över hindret på riktigt.
-Bygga en massa muskler
-Komma ut på några pay and jumps inom sin tid för at få en tävligsrutin.
 
Som ni kan se så är det helt andra mål jag har nu men de känns bra ändå, tror att om man ger henne lite tid så kommer hon bli en fin tävlingshäst men det kommer krävas extremt mycket tid och arbete.
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0