Stallet

Kom precis upp och la mig i bäddsoffan hos Maja efter mer än 10 timmar i stallet. Började morgonen med att släppa ut alla hästar kl 8, efter det fixade jag hö påsar, kraft och mockning till Ira och Poppe (har haft 2 hästar idag) sen började jag bygga fram för jag valde att spontant hoppa med Ira. Byggde fram bom-kryss-bom på ena långsidan och sockerbit-bom-sockerbit på andra långsidan och endast låga höjder på krysset för meningen med hoppningen var att det skulle vara en stärkande övning där hon inte bara kan göra konstiga springing hopp för då krockar hon i saken som kommer efter. När jag var klar med Ira så skyndade jag snabbt upp till hagen och hämtade Poppe för att pappa var snäll och var med och fotade/filmade även om han är sjuk. Blev dressyr på Poppe, fast ingen hårt dressyr pass utan det var mer att känna efter hur han är då jag aldrig ridit på han innan. Utvärdering av passen:
Ira- Började rätt avslappnat men insåg snabbt att det var hoppning som stod på schemat och började då tagga till. Fick aldrig någon super känsla på sockerbit-bom-sockerbit serien då jag lagt de för nära en sväng så det blev aldrig en bra anridning eller i andra varvet så blev det inget bra precis efter hindret. Men bom-kryss-bom serien fick jag några rundor som kändes väldigt bra, även om hon över taggar innan själva hindret/bommen så lugnar hon ner sig när hon väl får hoppa och gör då ganska fina språng om jag hela tiden ger ett jämnt stöd. Däremot så gick det inte lika bra om jag slarvade det minsta med något.
Poppe- Det var första gången jag skulle rida han idag så det blev inget stenhårt pass utan ville mer känna av och försöka hitta han, så det var inte så stora krav utan det viktiga var mer att få en trevlig känsla. Jag tycker att passet gick väldigt bra ibland men helt plötsligt så kunde han försvinna helt som att han bara kopplade bort huvudet, vilket jag inte förstod varför, men när han väl arbetade så gav han en riktigt fin känsla! Galoppen är jag inte alls nöjd med då jag aldrig kände att jag fick ett bra flyt men tyckte det var okej att inte allt gick super eftersom det alltid är svårt att få allt att stämma första gången man sitter på en ny häst. Så generellt sätt så är jag absolut nöjd med passet på han, och han verkade också nöjd då han frustade mycket. Har inte tillgång till att kunna ladda över bilderna på datorn just nu så dessa får duga. Tyvärr så åkte pappa hem medan jag red Poppe så har inga bilder från när allt kändes som bäst.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0